Ett möte mellan två cuptränare

Ikväll tar Liverpool emot gästande Real på Anfield Stadium och det är en i mina ögon en intressant match i matchen mellan respektive tränare. Rafa Benitez är som så många vet en oerhört skicklig cuptränare, FA cupen, UEFA cupen och Champions League är några av hans tyngre cupmeriter men vår egen Juande Ramos är inte så mycket sämre! Nog minns vi Sevillas dominas i UEFA cupen där man vann titeln två år i föjd. Kort sagt kan man säga att det är en match mellan två tränare med enorm fingertoppkänsla.

Nog om tränarna nu för det ju trots allt ute på planen som matchen avgörs. Ett Real som fått tillbaka skadede pepe kan ställa upp med ordinarie backlinge (olyckligtvis ingår även Heinze i den) och spela med Lass och Gago på mitten. Är det bara jag som tycker att Heinze lägger ner på tok för mycket energi på att tjafsa med motspelare?

För Liverpools del kan det här bli en avgörande vecka när det gäller titlar. Antingen blir det en glory week eller en svartmålad vecka som kommer förknippas med noll titlar. Först tar man sig an Real Madrid för fortsatt spel i CL för att i helgen spela mot världens just nu bästa lag, Manchester United.

På tal om utd, vilket lag alltså! Tycker inte alls att dom har massa stjärnor som folk säger utan dom spelar som ett lag och vinner som ett lag.  Det är snarare en överdrift när folk säger att Barcelona är det bästa laget i världen. La Liga i all ära men eftersom fotbollsfilosofin i spanien går ut på att ha ett eget spel och anfalla så öppnas ytor och massvis med mål kan göras. Till skillnad från italien där man stänger matcher vid 1-0 ställning och sätter all fokus på sabotage. För att återkomma till mitt uttalande om att Barca inte är bäst i världen så kan man ju ta en titt på hur det går ute i Europa. Jag anar att vissa skulle säga: "dom var ej i form förra året men ändå kom dom till cemi i CL". Det är förvisso rätt men när man tar en titt på vilket motstånd dom fick så klarnar det hela för en fotbollskunnig människa. Nu senast såg vi hur stora problem dom hade med Lyon som är ett bra lag men som barca bara ska köra över.

Avslutar med att ge mitt tips om vilka lag jag tror går vidare till kvarten:
Panathinaikos
Real Madrid (måste tro på mitt gäng)
Chelsea
Bayern
Arsenal
Barcelona
Porto
Manchester United

peace in the middle east
//Mannen i vitt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback