CL

Ännu en CL dag till ända och vilka fantastiska matcher det bjöds på. Manchester visade vad ett stabilt och välorganiserat försvar och mittfält gör för dagens fotboll, och Inter visade varför man inte kan låta en spelare bära hela laget (Zlatan). Mer om manchester lämnar jag till Redman. Jag själv väljer att skriva lite om Arsenal och Roma. Man kan inte annat än att imponeras över Arsenal och Arsene Wenger. Hur roligt såg det inte ut när man skulle ta straffar? Alla som skickades fram var oerfarna "småbarn" men alla visade prov på fantastisk fokus och hanterade pressen på ett väldigt bra sätt. Arsenal kanske inte lär gå hela vägen till final, men om man forsätter spela ihop det här laget under en till säsong så lär man snart vara med och slås på allvar, inte bara i CL utan PL också. Samtidigt som jag är glad för Arsenal skull så tycker jag synd om Roma. Man förtjänade ett bättre öde och att åka ut på straffar är aldrig roligt. Roma, Inter, och Juventus har alla något gemensamt, alla blev utslagna av engelska lag och det visar hur stark och hur svag respektive liga är. Även om jag inte alls gillar PL så går det inte att bortse från att alla 4 lag har gått vidare till nästa runda och att man forsätter göra det säsong efter säsong. Italienska ligan är på nedgång och det behövs mera pengar för att man ska kunna vara med och konkurrera på allvar ute i Europa.

Manchester United, Chelsea, Arsenal, Liverpool, Barcelona, Villareal, Bayern Munich och Porto - 8 lag som har gått vidare till nästa runda, hälften är engelska. Hoppas och tror ändå att Barcelona vinner allt, en sak är iallafall säkert, det lär bli ett engelskt motstånd.

Peace in the middle east // Mannen i blått

Kommentarer
Postat av: Mahmoud Chninou

Mannen i blå jag älskar dig!!

2009-03-12 @ 09:48:10
URL: http://www.sportal.nu
Postat av: Anonym

Använd aldrig mitt namn igen, jag misstänker en viss turre med namn Seif. Big O säger bara det alla vet, dvs att Barca tar hem det!

2009-03-12 @ 17:54:57
URL: http://mchninou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback