Blickarna riktas framåt

Nu har det snart gått två dagar sedan liverpools fullständiga pulverisering av real hemma på Anfield. Det finns inte mycket mer att säga än att real var riktigt jävla usla. Även om domaren Franck de Bleeckera förstör matchen så var ju inget snack om att liverpool förtjänade segern. Förutom den tunga förlusten är det något att annat som gnager mig inombords, nämligen snacke om "the mighty England"... Hade verkligen varit skönt om alla engelska lag förutom united som VERKLIGEN är bra hade åkt ut. Nu väntar ännu ett år av diskussioner just om detta! Det känns verkligen i hjärtat när jag säger att jag faktiskt hoppas på en Barcelona seger i CL. Även om jag är och förevigt förblir en trogen madridista så skulle det kännas grymt skönt och knäppa dit alla "england-älskare" ute i Europa. Läste en riktigt lustig grej i DN:s sportdel igår där dom betygsatte Zlatan och Cristiano Ronaldo i kvalitéer, femmor var max poäng. I den här artikeln så rankas Cristiano Ronaldos spelsinne till yttersta världsklass, en femma alltså... Oj, oj säger jag bara! Man börjar ju undra vem det är som skriver dessa artiklar, vet han vad fotboll är? Misstolka mig inte, jag tycker varken om eller hatar ronaldo men spelsinnet är väl inte ett av hans starkaste kort? Citerar en mening från artikeln, "Bäst i världen på att nicka..."! OK? Inga kommentarer... Nog är det tungt att real ännu en gång åker ur i åttondelen, sist man gick vidare var 2003 där man fick stryk av juve i cemin. Nåja, nu är det bara att skaka av sig förlusten och lägga all fokus på ligaspelet, även om det kommer bli tufft att ta igen barca. Peace in the middle east //Mannen i vitt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback