Då var vi igång

Nu när alla bra lag ska möta varandra så börjar det hetta till rejält i La Primeran och kvällens match mellan Real Madrid - Getafe kan liknas vid startskottet på vad som kan bli en historisk comeback. Vilken jävla tillställning grabbarna i vitt bjöd på. En påpasslig Higuain gjorde så att Los Blancos kunde kvittera just före halvtid och gå till omklädningsrummet med någon form av stolthet i kroppen för som det hade sett ut spelmässigt fanns det inte mycket att stoltsera med. I andra hade Juande gett våra grabbar en rejäl utskällning såg det ut som för det var ett helt annat lag vi fick möta och oj var dom pressade Getafe, ett mål hängde minst sagt i luften. Undertecknad satt bara där och njöt och tänkte att förr eller senare bör väl bollen trilla in men som vi alla har lärt oss så straffas man i fotbollen och när Huntelaar respektive Higuain missar varsitt friläge så började nervositeten ta över alltmer.

När då realdödaren Albín gav bortalget ledningen vart man ju helt jävla paff! Satt i soffan och mumlade för mig själv att fotbolloen fan inte var rättvis... Men då steg vicekaptenen fram och curlade in en frispark i krysset och hoppet tändes (detta sker i den 86:e minuten). Mina tankar gick direkt tillbaka till det magiska sässongen 06/07 då real vände match efter annan i slutminuterna men dessa tankar höll på att släckas redan minuten senare då Pepe får hjänsläpp och fullständigt går lös i straffområdet. Självklart ska det vara straff och ännu en gång satt jag i soffan och mumlade för mig själv att fotbollen inte var rättvis. Men oj vad jag fick käka upp mina egna ord...

Casillas tar det patetiska försöket till en kylig chipstraff a la Totti och hoppet som sånär hade försvunnit tändes igen och nu glödde det rejält! "tänd till nu Bernabeu" hörde jag mig själv säga och nu var minst sagt magisk stämningt och magi i luften (detta sker i den 87:e minuten). I den 92 minuten gör han någonting som han faktiskt gjort ett par gånger förr, för att vara exakt två gånger förr! Vi madridistas minns den magiska vändningen mot Espanyol och slutminutsmålet mot Osasuna förra sässongen... Just det, Gonzalo Higuain, mannen som inte kan leva utan sin mobiltelefon gjorde det han är bäst på, avgöra magiska tillställningar!!!!!!!! Han har en vana att göra det rätt så snyggt också och detta var inget undantag...

Vilken kväll säger jag bara, killen är född 88 och är snudd på 89:a, han är nämligen född i December. Den stora frågan är ju ändå när Maradona ska inse att han VERKLIGEN är värd en plats i landslaget. Tänkte avsluta med att citera kommentatorn, "Vi är madrid och vi ger aldrig upp"!

Noterbart är att det i England spelades en mycket sevärd match mellan Liverpool - Arsenal som slutade hela 4-4. Arshavin gör minst sagt dundersuccé när han skriver in sig i matchprotokollet för samtliga av Arsenals mål.

Bollen är fan rundare än någonsin

Peace in the middle east - Mannen i vitt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback